Urząd Gminy Iława przypomina mieszkańcom o obowiązku składania corocznie do 31 stycznia informacji o posiadanym lub usuniętym azbeście, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
Informacja o wyrobach zawierających azbest powinna zawierać „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, stanowiącą załącznik nr 1 do Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, która pozwala określić stopień pilności usuwania wyrobów azbestowych.
Informację należy sporządzić w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz osoby fizyczne przedkładają Wójtowi Gminy Iława, a osoby prawne Marszałkowi Województwa. Drugi egzemplarz Informacji należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Informację można składać drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP, listownie lub osobiście w Urzędzie Gminy w Iławie (punkt informacyjny, parter budynku.