Ilość wyświetleń: 174

Przebudowa drogi gruntowej Kałduny - Ławice


Odsłuchaj

Powrót
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

Kwota dofinansowania: 362 271,68 zł.

Całkowita wartość inwestycji: 603 786,14 zł.

Celem przedsięwzięcia jest wykonanie bezpiecznej jezdni wraz z prawidłowym oznakowaniem i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Nawierzchnia zostanie wykonana w technologii podwójnego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami na podbudowie kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 7-15 cm. Szerokość jezdni 4,00 m (mijanki 5,00 m), pobocza utwardzone o szerokości do 0,75 m. Profil podłużny drogi zostanie nieznacznie podniesiony i skorygowany, celem odprowadzenia w sposób odpowiedni wody opadowej. Zostaną uregulowane również spadki poprzeczne. Wody opadowe odprowadzane będą powierzchniowo do rowów drogowych. Zadanie nie obejmuje żadnych zmian w istniejącym uzbrojeniu technicznym (bez zmian pozostaje istniejąca sieć telekomunikacyjna, sieć energetyczna, sieć oświetleniowa, sieć wodno-kanalizacyjna). Przyjęte rozwiązanie techniczne przebudowy drogi zapewni niski koszt eksploatacji oraz łatwość konserwacji nawierzchni. Ze względu na ruch po drodze m.in. ciężkiego sprzętu rolniczego oraz samochodów ciężarowych obsługujących przedsiębiorstwa produkcyjne zlokalizowane na tym terenie, przyjęto technologię przebudowy wytrzymałą i trwałą, przy jednoczesnym uwzględnieniu niskich kosztów realizacji przedsięwzięcia.


Planowane efekty:

1. nawierzchnia - technologia podwójnego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami na podbudowie kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 7-15 cm oraz stabilizacja cementem;

2. szerokość jezdni – 4,00 m (mijanki 5,00 m)

3. szerokość poboczy 0,75 m, utwardzone kruszywem;

4. oznakowanie i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu – znaki ograniczenia prędkości B-33, B43 plus D-42 i D-43 oraz próg zwalniający;

5. odwodnienie drogi powierzchniowe do rowów drogowych.


Flagi i logotypy Unii Europejskiej, Rzeczpospolita Polska oraz Warmii i Mazur