Kwota dofinansowania: 97 576,07 zł.
Całkowita wartość inwestycji: 162 626,78 zł.
Głównym celem przedsięwzięcia jest wykonanie bezpiecznej jezdni wraz z prawidłowym odwodnieniem, oznakowaniem i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Przebudowa drogi zapewni użytkownikom bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Wpłynie pozytywnie na warunki środowiskowe, zmniejszenie emisji spalin, zapylenia i hałasu, skróci czas przejazdu pomiędzy miejscowościami
Planowane efekty:
1. klasa techniczna drogi – (D) dojazdowa,
2. kategoria ruchu KR1,
3. prędkość projektowa Vp =30 km/h,
4. szerokość pasa ruchu – 2 m,
5. szerokość jezdni – 4 m,
6. szerokość poboczy – 0,5 m,
7. spadek na poboczach – 1=6-8%,
8. obciążenie docelowe konstrukcji nawierzchni – 100 kN/oś
9. przekrój jezdni – daszkowy i=2%
10. szerokość zjazdów – 4 m/5 m, wg. Pzt,
11. promienie łuków zjazdów – skosy 1:1
12. przekrój poprzeczny – 1x2
Nawierzchnia zostanie wykonana w technologii podwójnego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami na podbudowie kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 7-15 cm. Profil podłużny drogi zostanie nieznacznie podniesiony i skorygowany, celem odprowadzenia w sposób odpowiedni wody opadowej. Zostaną uregulowane również spadki poprzeczne. Wody opadowe odprowadzane będą powierzchniowo do rowów drogowych. Zadanie nie obejmuje żadnych zmian w istniejącym uzbrojeniu technicznym (bez zmian pozostaje istniejąca sieć telekomunikacyjna, sieć energetyczna, sieć oświetleniowa, sieć wodno-kanalizacyjna). Przyjęte rozwiązanie techniczne przebudowy drogi zapewni niski koszt eksploatacji oraz łatwość konserwacji nawierzchni. Ze względu na ruch po drodze m.in. ciężkiego sprzętu rolniczego oraz samochodów ciężarowych obsługujących przedsiębiorstwa produkcyjne zlokalizowane na tym terenie, przyjęto technologię przebudowy wytrzymałą i trwałą, przy jednoczesnym uwzględnieniu niskich kosztów realizacji przedsięwzięcia.